Etiketler

Konuya bir örnek vererek başlamak gerekirse “Akşam yemeğinde makarnanıza mor renk bir ketçap alır mısınız?”

Hayır yanlış okumadınız, mor ketçap, hem de yeşili dahi var. HEINZ markasının ketçapları bir dönem ( örnek değişilebilir ) çocuklara özel yine tasarlanan ketçap çocukların dikkatini çekmeye çalışarak satışlarını arttırmayı amaçladır. Tadı aynı olsa da değişik renkteki ketçaplar çocukların ketçap algısını değiştirip onları daha sık ketçap kullanmaya teşvik etme emeli ile düşünüldü. Tabiki bu macera çok uzun sürmedi ve 3 sene süren bu proje bitti.

Burada müşteri tarafında olan bizler sahiden neye ihtiyacımız olduğunu iyi bilmeliyiz. Şayet alışverişe giderken bir tasarı yapmadan giderseniz kendinizi bunun gibi bir hayli iyi pazarlanmış ürünün içerisinde kaybolmuş bulabilirsiniz. Neticeninde ise ne olacağını söyliyim, ihtiyacınız olmayan bir gıdayı daha haneye alarak bir takım Vakit kilonuzu bir takım vakit sıhhatinizi rizikoya atacaksınız.

Karşınızdaki firmalar çok profesyoneller ve sizi sizden daha iyi tanıyarak nasıl ve neye göre tercihler yaptığınızı çok iyi biliyorlar. Buna örnek vermek gerekirse Heinz firması Ketçap’larının çocuklar tarafından tüketilmesini kolaylaştırabilmek/arttırabilme hesabına uzunca bir müddet gözlem yapıp aslında normal boyuttaki şişelerin çocuklara büyük geldiğini ve annelerinden destek aldıklarını tespit etmişler. Bunu farkeden firma hemen işe el atıyor ve çocukların eline uygun küçük sevimli şişeler tasarlamaya başlıyorlar… (bu gibi örnekler çoğaltılabilir)

Şayet gıda firmaları size en açıkgözce satışı yapmak için derslerine çalışıyorsa sizin de kendinizi savunabilmek veyahut en doğru gıdayı seçebilmek hesabına dersinizi çalışmanız, tüketeceğiniz gıdaları iyi bilemeniz gerekmektedir.

Bu yazı nişantaşı diyetisyen tarafından yazılmıştır….